In perioada 30.11 - 04.12 magazinul va fi inchis. Solicitarile si comenzile vor fi procesate incepand cu 05.12.

Cum schimbă fabricarea aditivată industria cosmetică

Cum schimbă fabricarea aditivată industria cosmetică

29.12.2020 17:02

Produsele de zi cu zi care umplu o gospodărie par suficient de simplu de realizat. Cu toate acestea, majoritatea necesită un proces complex de fabricare. Simplu spus - in primul rând, un lichid este turnat într-o formă special realizată. După ce se usucă, forma este îndepărtată pentru a dezvălui noul design. Obiecte precum sticlele de plastic, dozatoarele de săpun și sticlele de medicamente sunt toate realizate prin acest proces de fabricare clasica. Majoritatea produselor cosmetice vin, de asemenea, în recipiente de plastic realizate astfel.

Dezvoltarea industriei imprimării 3D sau fabricarii aditivate a facilitat proiectarea unor produse complexe fără a fi nevoie de o formă-prototip. Astfel, această tehnologie are un impact semnificativ asupra mai multor industrii, inclusiv industria cosmeticelor.

Imprimarea 3D în industria cosmetică

Imprimarea 3D nu va înlocui complet turnarea prin injecție. În multe cazuri, producătorii combină cele două metode. De exemplu, imprimarea 3D este preferată pentru prototipare, deoarece are un cost redus și este ușor de transportat. Turnarea prin injecție, pe de altă parte, este rapidă și ușor de repetat - ideală pentru cei care doresc să producă un volum imens de piese simultan.

Experții sunt de acord, totuși, că imprimarea 3D poate avea un impact major asupra industriei cosmetice. 

O abordare personalizată a machiajului

În 2014, a fost prezentată prima imprimantă de machiaj 3D portabilă - numită Mink, o combinație de machiaj și cerneală ( în engleză de la make-up și ink). În loc de o carcasă din plastic, consumatorii pot selecta machiajul imprimat pe o coală subțire de hârtie. Utilizând aplicația Mink, consumatorii aleg o fotografie, apoi imprimă fie întreaga imagine, fie o anumită culoare.

În 15 secunde, puteți avea o întreagă paletă de machiaj imprimat - inclusiv fard de ochi, fard de obraz, pudră pentru sprâncene etc. - într-o creație personalizată de până la 16,7 milioane de nuanțe. Grace Choi, inventatorul imprimantei, spune că rujul, luciul de buze și oja vor fi disponibile în curând.

Un nou tip de perie pentru rimel

Chanel a decis să utilizeze imprimarea 3D pentru pensula de rimel.

Marca susține că pot imprima micro cavități direct în perii periei, permițând o aplicare uniformă, ceea ce ajuta la aplicarea fluenta a produsului, fara inesteticele "cocoloase". Noul design cu peri evită, de asemenea, necesitatea redipensării periei. Produsul este pe piață și este vândut în întreaga lume.

Această schimbare revoluționară este una dintre primele de când Revlon a introdus designul clasic pentru tuburi și perii spiralate la începutul anilor 1900. Noul rimel, numit Le Volume Revolution, va avea, fără îndoială, un impact asupra pieței. 

Crearea pielii umane

Un brand de produse cosmetice cu sediul în Shanghai este pe cale de a schimba industria prin dezvoltarea unor produse cosmetice potrivite pentru femeile asiatice. Oamenii de știință au folosit modele de piele și tehnologie bazata pe bio-cerneală pentru a fabrica aditivat, cu succes, o piele imprimată, cu toate cele 3 straturi - dermă, epidermă și membrană bazală.

Mulți cred că această descoperire ar putea duce la reducerea testelor pe animale în industria cosmetică. În plus, imprimarea 3D a țesutului viu permite mărcilor de cosmetice să investească în cercetări pentru dezvoltarea de produse personalizate.

O rutină avansată de îngrijire a pielii

Măștile faciale care promovează sănătatea pielii sunt extrem de populare.

La CES 2019, Neutrogena a dezvăluit noul lor produs tipărit 3D, MaskiD. Fiecare mască este concepută pentru a se potrivi perfect feței purtătorului, cu ingrediente adecvate pentru a combate problemele specifice ale pielii, cum ar fi acneea sau uscăciunea.

Tehnologia funcționează cu un smartphone și aplicația Maski D. Atașați dispozitivul Skin360, care scanează dimensiunea porilor și nivelul de umiditate al pielii, apoi acesta vă va oferi recomandări. Dacă nu aveți Skin360, vi se va cere să completați un chestionar și să faceți un selfie. Ulterior, o mască este imprimată 3D pentru a se potrivi nevoilor dumneavoastră.

Imprimarea 3D a avut deja un impact asupra industriei cosmetice. Multe mărci utilizează noua tehnologie, fiind o modalitate de a crea modele inovatoare și de a personaliza produsele. Unele mărci au făcut deja saltul, dar vor urma alții exemplul? Numai timpul va spune.

Postat în News De:
Ioan Batrana
Comentarii

Trebuie să fii logat pentru a plasa comentarii.

click aici pentru a te loga

Acest site web utilizează Cookie-uri

Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de social media și pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, împărtășim informații despre utilizarea site-ului nostru cu partenerii noștri de socializare, publicitate și analiză, care îl pot combina cu alte informații pe care le-ați furnizat-o sau pe care le-au colectat din utilizarea serviciilor lor. Sunteți de acord cu cookie-urile noastre dacă continuați să utilizați site-ul nostru web.

Mai multe detalii