Cum folosește Marvel fabricarea aditivată în crearea noilor lumi

Cum folosește Marvel fabricarea aditivată în crearea noilor lumi

07.06.2021 11:39

Fără recuzită, unele dintre cele mai mari blockbustere de la Hollywood nu ar exista. Russell Bobbitt, șef de recuzită la studiourile Marvel, are peste 30 de ani de experiență în proiectarea filmelor, oferindu-și abilitățile unor filme de succes precum Iron Man, Avengers și Guardians of the Galaxy. Ca maestru de accesorii, Bobbitt este responsabil pentru o mulțime de elemente cheie care apar pe ecran.

„În lumea Marvel, sunt responsabil pentru scutul lui Captain America și ciocanul lui Thor’s și arcul lui Iron Man, și lumina pe care o poartă pe piept, printre altele”, a spus Bobbitt.

Însă Bobbitt nu lucrează doar la piesele deosebite - în esență tot ceea ce atinge un actor, chiar și clanțele ușii, sunt considerate recuzită.

Crearea de recuzită necesită creativitate, imaginație și precizie incredibile. Aici intră în joc imprimarea 3D.

În timpul Formlabs User Summit, Bobbitt a explicat cum a reușit să folosească imprimarea 3D la Marvel.

Fabricarea aditivată în lumea filmului

Bobbitt a fost introdus în imprimarea 3D de către J.J. Abrams în timpul repornirii Star Trek din 2009. Abrams dorea ca un polițist de pe o motocicletă plutitoare să-și tragă arma de raze. Când Bobbitt a cerut niște îndrumări, Abrams a spus că are o imprimantă 3D în biroul său. Așa că Bobbitt a început să lucreze, colaborând cu cineva care era expert în desenul CAD pentru a veni cu un pistol cu ​​raze.

„Ne-am așezat, am schițat arma și el a apăsat butonul de imprimare”, a spus Bobbitt. „Aceasta a fost botezul meu în imprimarea 3D, cu J.J. Abrams pe Star Trek. Am avut arma a doua zi. Am pus pictorii să-l picteze rapid și am folosit [raygun] chiar de pe mașină. Fără matrițe, fără turnare, fără nimic.”

La acea vreme, imprimantele 3D nu erau la fel de accesibile ca acum. Bobbitt își amintește că prima imprimantă 3D pe care a folosit-o avea un preț mare, de 150.000 de dolari. El a fost atât de convins că imprimarea 3D va juca un rol integral în scenografie, încât a spus: „Am început să cercetez imprimarea 3D și le-am spus tuturor prietenilor mei ilustratori care desenează cu creioane să treacă pe digital.”

Procesul pentru fabricarea aditivată la Hollywood

Fluxurile de lucru de tipărire 3D diferă pentru fiecare industrie și aplicație. Bobbitt și-a reglat fluxul de lucru pentru industria de divertisment rapidă. Totul începe cu citirea unui scenariu.

„De nouă ori din 10, sunt cel care rezolvă problemele, lumea mă sună când există o producție de proporții. Mă preocupă probleme precum trebuie să arăte o armă în spațiul cosmic, peste 2.200 de ani?”, explică Bobbitt.

Totul începe cu o listă cu recuzita importantă pe care o lucrează cu o echipă de ilustratori. Apoi va discuta schițele cu regizorul și decid împreună care vor fi transformate în recuzită.

„Și apoi, odată ce primim aprobare, trecem în lumea CAD. Cu siguranță avem nevoie de un desen CAD bun pentru a scoate un prototip frumos și apoi să facem matrițe și turnăm și să facem recuzită de cauciuc pentru cascadorii.”

Aceasta este urmată de o întâlnire cu actorul pentru a discuta orice ajustări care trebuie făcute.

„Apoi urmează procesul de fabricație odată ce prototipul e aprobat, actorul se simte confortabil cu el. Aici intră în scenă flota de imprimante. De exemplu, Stormbreaker, noul Thor Hammer, l-am construit în 34 de piese, asamblate ca un trofeu”, a spus Bobbitt. Bobbitt a lucrat direct cu Chris Hemsworth pentru a se potrivi Stormbreakerului - cu fiecare recuzită, Bobbitt trebuie să găsească scara perfectă.

Imprimarea 3D economisește semnificativ timp pentru realizarea de recuzită și alimentează creativitatea în procesul de proiectare, permițând crearea a zeci de prototipuri interne. Procesul de proiectare devine mai flexibil și mai fluid, iar elementele de recuzită pot fi create într-un mod eficient.

„Apoi iterăm imprimarea finală și apoi intrăm în producție cu ea. Deci, nu doar că facem un singur prototip. Am putea face opt sau zece prototipuri, astfel încât să știm exact ce este necesar înainte de a cheltui tone de bani pe siliconi foarte scumpi pentru a face matrițe pe care să le turnăm și să constatăm că totul iese greșit", a spus Bobbitt.

„Pe vremuri, aveam un sculptor care sculpta recuzita în diverse mărimi până ieșea varianta de care aveam nevoie.”

Viitorul printării 3D în divertisment

Bobbitt se mândrește cu peste 30 de ani în industria divertismentului, iar schimbările de-a lungul anilor au fost monumentale.

„Obișnuiam să facem filme în care nu aveam telefon mobil, eu aveam un pager și, știi, și acum avem imprimante 3D”, își amintește el.

Imprimarea 3D a jucat un rol transformator în producerea de recuzită. Pentru Bobbitt, imprimarea 3D a devenit vitală în foarte scurt timp și estimează că utilizează imprimarea 3D pentru a imprima aproximativ 100 de recuzite per film.

„Lucrez la cinci emisiuni de streaming Marvel chiar acum și la un lungmetraj. Imprim 200 de recuzite deodată. Deci este o muncă constantă”, a spus el.

Cu atâtea recuzită de imprimat, Bobbitt experimentează cu diferite materiale.

„De obicei, imprim două până la patru recuzite într-o rășină tare. Dar, dacă există o cascadorie cu recuzita respectivă, voi imprima șase până la zece iterații în cauciuc, astfel încât, dacă un cascador trebuie să se rostogolească sau să cadă sau să lovească pe cineva, să folosești un cauciuc mai moale. ”

Postat în News De:
Ioan Batrana
Comentarii

Trebuie să fii logat pentru a plasa comentarii.

click aici pentru a te loga

Acest site web utilizează Cookie-uri

Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de social media și pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, împărtășim informații despre utilizarea site-ului nostru cu partenerii noștri de socializare, publicitate și analiză, care îl pot combina cu alte informații pe care le-ați furnizat-o sau pe care le-au colectat din utilizarea serviciilor lor. Sunteți de acord cu cookie-urile noastre dacă continuați să utilizați site-ul nostru web.

Mai multe detalii