În spatele scenei: recuzită cu ajutorul fabricării aditivate: Raised by wolves

În spatele scenei: recuzită cu ajutorul fabricării aditivate: Raised by wolves

07.06.2021 15:30

Aducerea la viață a lumilor noi este o provocare atât pentru industria cinematografică, cât și pentru cea de televiziune; cu atât mai mult atunci când vine vorba de crearea de creaturi și artefacte de știință-ficțiune.

Majoritatea oamenilor vizionează emisiuni TV și filme fără să-și dea seama de procesul din culise. Realitatea este că un număr mare de echipe depun eforturi mari pentru ca aceste lumi să prindă viață. În ciuda progreselor efectelor digitale și CGI din ultimele decenii, machiajul protetic, efectele practice, recuzita și costumele continuă să fie o parte esențială a filmului.

Conceptualizarea și fabricarea elementelor de recuzită necesare iau adesea foarte mult timp și nu lasă prea mult spațiu pentru erori cu programul restrâns la care lucrează majoritatea producțiilor.

Pentru noua serie HBOMax Raised by Wolves, regizată de Ridley Scott și filmată în Africa de Sud, imprimarea 3D a alimentat crearea unui veritabil univers științifico-fantastice. În acest articol, Jaco Snyman, fondatorul Dreamsmith și principalul designer de proteze din serie, ne duce în culise pentru a prezenta diferitele tehnici pe care le-au folosit pentru a crea creaturi uluitoare.

Pre-producția: mereu contra-timp

Raised by Wolves este un spectacol futurist centrat în jurul a doi androizi, Tatăl și Mama, cu misiunea de a crește copii umani pe o altă planetă, după ce Pământul a fost distrus de un mare război. Filmat în Cape Town, Africa de Sud, primul sezon are 10 episoade și a fost creat de Aaron Guzikowski, cu Ridley Scott în scaunul regizorului pentru primele două episoade.

Cu sediul în Africa de Sud, Dreamsmith, care alătui de Jaco Snyman, fondator, numără 13 persoane, a avut provocarea de a da viață universului SF al lui Raised by Wolves. Aceștia au lucrat la peste 60 de lungmetraje, peste 40 de reclame și au asistat la multe proiecte internaționale de film, inclusiv „Districtul 9” și echipa premiată cu Oscar și Bafta din „Mad Max: Fury Road”.

Dreamsmith a trebuit să lucreze cu un program strâns, cu un interval de aproximativ două-trei săptămâni între fiecare episod pentru a conceptualiza, prototipa, aproba și produce părțile finale pentru fiecare bloc de fotografiere următor.

„Procesul de creație începe cu o întâlnire pentru a discuta fiecare episod cu regizorul despre ceea ce el prevede pentru episod. Apoi sunt create modele și odată aprobate, începem să fabricăm produsul pentru a ne încadra în data filmării. Timpul pe care îl avem pentru fabricarea desenelor variază de la o zi la câteva săptămâni, în funcție de programul special pentru fiecare episod. Utilizând imprimarea 3D ca parte a producției, putem, evident, realiza mult mai multe lucruri, în același limitări de timp”, a spus Snyman.

Cu un program dificil de lucru, Snyman și echipa sa au decis să apeleze la utilizarea imprimantelor 3D Formlabs.

„Imprimarea 3D a îmbunătățit cu siguranță producția de recuzită cu temă SF. Părțile Android și articolele de suprafață dură sunt prelucrate, iar timpul de livrare este imbatabil. Îmi place foarte mult să lucrez cu Formlabs, acestea creând o varietate de lucruri în mod precis, rapid și eficient ”, a spus Snyman. „Am folosit imprimanta Formlabs foarte mult și în alte producții, dar niciodată la fel de intens ca pentru Raised by Wolves. A fost distractiv să experimentăm și să găsim cum să îl încorporăm și să accelerăm fluxurile de lucru. Va fi un experiment continuu, deoarece nu facem niciodată același lucru de două ori și îmi place provocarea. ”

Fluxul de lucru

În Raised by Wolves, Snyman a folosit ZBrush pentru modelarea 3D și imprimarea 3D pentru prototipare rapidă, fabricarea matrițelor și fabricarea pieselor finale. „Pentru fătul creaturii, matrițele au fost toate tipărite 3D și le-am realizat în aproximativ două sau trei zile. Fabricarea tradițională ar fi durat cel puțin de două ori mai mult. ”

În general, fluxul său de producție trece prin următoarele etape:

  • Realizarea și obținerea aprobării proiectelor.

  • Scanarea unei persoane sau a unui obiect.

  • Sculptarea digitală a modelului.

  • Imprimarea 3D a obiectului final sau matrița negativă.

  • Finisaj și post-producție.

Snyman încearcă de obicei să facă cel puțin două copii ale fiecărei părți finale, una pentru a fi utilizată în scenă și una pentru backup.

În secțiunile următoare, Snyman ne arată câteva exemple ale numeroaselor recuzite și proteze utilizate în producția Raised by Wolves și explică etapele de creare a fiecărei piese și modul în care imprimarea 3D a fost utilizată în acest proces.

Android piratat

Pentru realiza dispozitivul Android pe care îl vedeți în imaginea de mai jos la dimensiunea și scara corectă, Snyman a început prin scanarea capului actriței.

A printat 3d dispozitivul în rășină transparentă, astfel încât lichidul din interior să fie vizibil. Apoi a pictat bucățile metalice cu vopsele cromate și a umplut flacoanele transparente cu un amestec de apă și colorant alimentar galben pentru a simula acidul. Piesa finală a fost apoi utilizată ca parte a unui aparat protetic.

„De obicei imprim câteva exemplare, mai ales dacă este ceva ce trebuie să pictez, doar în cazul în care apare o eroare umană, care se întâmplă tot timpul”, a spus Snyman.

Schelet antic

Structura craniului capului tăiat și mușchii cu detalii fine au fost create folosind Zbrush și s-au bazat pe o scanare a actriței. Modelul 3D a fost apoi împărțit în bucăți și imprimat în rășină transparentă. „Am împărțit întregul cap în trei zone și fiecare parte a durat aproximativ cinci sau șase ore.”

Părțile imprimate 3D au fost apoi asamblate și finalizate de Mathew Howard-Tripp și Natasha DuToit, iar Jaco a adăugat o glazură pentru a face craniul să pară îmbătrânit.

Snyman a fost uimit de cantitatea de detalii realizabilă pe o sculptură digitală tipărită 3D stereolitografică internă (SLA) în comparație cu metodele tradiționale de sculptură. „Nu știu dacă am fi reușit să realizăm acest craniu antic în orice alt mod”, a spus Snyman.

Capul androidului

Pentru această mască de craniu, echipa lui Snyman a scanad 3d capul actorului, au proiectat piesele și au imprimat 3D piesele cu rășină transparentă. După asamblare, l-au montat pe capul actorului. O matriță a craniului 3D a fost, de asemenea, fabricată de maestrul producător de matrițe Mathew Howard-Tripp pentru a fabrica o versiune de silicon moale a capului Android pentru a fi folosită de un cascador pentru o secvență de acțiune.

Sculptat tradițional, acest craniu ar fi avut un termen de producție de o săptămână. Cu Formlabs, a durat o zi. 

Fătul extraterestru

Nu doar androizii, ci și creaturile extraterestre iau parte la acțiune. Snyman a trebuit să vizualizeze și să producă un făt extraterestru pentru unul dintre episoade.

Pentru a face acest lucru, el a realizat fătul digital și a continuat să tipărească prototipul cu rășină gri pentru a-l arăta directorului pentru aprobare. După aprobare, Snyman a imprimat matrița negativă cu rășină transparentă și echipa sa a finisat-o în silicon. 

Operația deschisă a Mamei

Androidul protagonist, Mama, este operat într-unul dintre episoade. Pentru aceasta, Snyman a generat modele digitale ale straturilelor interioare ale pielii, apoi le-a tipărit în rășină Elastic 50A. 

Disecția androidului

De asemenea, acestui android i se rupe trunchiul, iar Dreamsmith a trebuit să vină cu o soluție pentru a arăta anatomia Androidului într-un mod realist.

Bazat pe design-uri Android create de artistul de concept Furio Tedeschi, echipa a început cu o scanare 3D a actriței și a creat patru straturi interne folosind imprimarea 3D: primul strat de piele, pielea subdermică, coastele și baza sub coaste.

Pentru a face primul strat de piele, au proiectat matrița internă. Aceasta a fost apoi împărțită în patru părți pentru imprimarea 3D cu o imprimantă 3D de modelare prin depunere topită (FDM), asamblată și umplută cu silicon pentru a simula pielea. Stratul de piele subdermic și stratul de bază au urmat același proces. Părului și pielea au fost pictate și finisate de către artistul Ashley Alexander Powell.

În ceea ce privește nervurile, părțile finale au fost tipărite direct în rășină transparentă, apoi asamblate și vopsite cu o tehnică de transfer de aur amestecată cu un finisaj negru mat pentru a obține o variație frumoasă în culori și texturi.

„Pentru piese voluminoase, mai puțin detaliate sau pentru fabricarea matriței, folosesc imprimante 3D FDM. Folosesc mai ales imprimante 3D Formlabs [SLA] pentru a imprima piesele finale, pentru că obții un finisaj atât de frumos ”, a explicat Snyman.

Procesorul organic

În lumea Raised by Wolves, androizii au procesoare organice destul de ciudate. Pentru a le aduce la viață, Dreamsmith a făcut două versiuni. Prima versiune a necesitat tipărirea matrițelor și a fost turnată în siliciu transparent moale cu miez interior, a doua versiune a fost imprimată 3D în rășină transparentă și a fost goală în interior. Prima versiune nu a avut prea mult succes, așa că au optat pentru a doua versiune.

Procesorul a fost sculptat în două părți: partea exterioară, care a fost tipărită în două piese cu rășină transparentă, și partea interioară, care a fost sculptată digital mai întâi, pentru a crea apoi forma negativă 3D cu o operație booleană. Snyman a pictat spațiul negativ deschis din interiorul părților din rășină transparentă, pentru a face să pară solid din exterior. „În interior era și spațiu pentru o lumină purpurie mică, care făcea să arate minunat”, a spus Snyman.

Mâna mecanică

Această mână mecanică articulată a fost una dintre cele mai dificile zone la care a trebuit să lucreze Snyman. „Degetele trebuia să fie cât mai realiste, ceea ce era destul de dificil de făcut în timpul pe care îl aveam la dispoziție”, a explicat el.

Brațul a fost generat digital, împărțit în părți pentru a se potrivi platformei de construcție și a fost tipărit în rășină rigidă 4000, folosind software-ul Formlabs PreForm.

„Îmi place foarte mult modul în care software-ul PreForm face toată munca pentru tine. Pur și simplu îți pui piesele acolo și le orientezi, dacă nu funcționează, le reorientezi într-un mod diferit și încearci din nou.”

Capacități extinse cu imprimarea 3D de format mare

Ca în orice alt departament de producție de filme, recuzită solicită soluții rapide. Crearea unor piese în mărime naturală în industria filmului și a divertismentului este o necesitate, iar capacitatea de a imprima și fabrica 3D în locația de filmare, în câteva zile sau ore, devine setarea implicită pentru producțiile mari.

În momentul de față, soluțiile pentru a crea recuzită voluminoasă includ: artizanat manual intensiv prin mijloace tradiționale (de exemplu, sculpturi din lut), împărțirea obiectelor la imprimare 3D în mai multe versiuni, externalizare sau imprimare cu imprimante 3D de format mare cu rezoluție mică. Niciuna dintre acestea nu oferă un echilibru bun între calitate, timp și eficiență din punct de vedere al costurilor.

Cu toate acestea, în septembrie 2020 Formlabs a început să livreze Form 3L, imprimanta noastră 3D de stereolitografie de format mare (SLA). Cu Form 3L, nu este nevoie să sacrificați calitatea suprafeței pe imprimări mari. Având un volum mare de construcție de 33,5 × 20 × 30 cm (13,2 × 7,9 × 11,8 in), este posibil să imprimați modele mari simultan, în interior și cu o schimbare rapidă.

 

Postat în News De:
Ioan Batrana
Comentarii

Trebuie să fii logat pentru a plasa comentarii.

click aici pentru a te loga

Acest site web utilizează Cookie-uri

Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de social media și pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, împărtășim informații despre utilizarea site-ului nostru cu partenerii noștri de socializare, publicitate și analiză, care îl pot combina cu alte informații pe care le-ați furnizat-o sau pe care le-au colectat din utilizarea serviciilor lor. Sunteți de acord cu cookie-urile noastre dacă continuați să utilizați site-ul nostru web.

Mai multe detalii